ridgebacklover

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Trött...

Av Linda - 4 december 2011 10:40

Blev en tidig morgon igår, Jag hämtade upp E och vi for till strömsholm och träffade C och andra E :-) Mkt intressanta föreläsningar väntade!!!! Lärde mig en hel del och fick massa användbara tips. Fick lite vatten på kvar ang. vår allas så populäre C.Millan.....han är föga populär hos de "riktiga" beteendevetarna även i Amerika. Hennes bästa kommentar var " What do I think about Cesar Millan? Well if you just watch one of his shows and turn off the sound, your´e in for a chock! You´ll se how he´s almost strangeling the dogs, but when you heare his calm voise saying " This is not hurting the dog etc." all the public just thinks it´s ok" (ursäkta min dåliga engelska stavning) När ett program börjar med varningar kan man ju tycka att man borde dra åt sig öronen men som sagt, media och propaganda är så stort och så länge deras"guru" säger att hunden inte tar skada bla bla bla så MÅSTE det ju vara sant!....eller?

Hemresan gick bättre än förväntat och det var skönt att ha sällskap i bilen!


Idag är det 2:a advent och ute är det 3 plusgrader, kan ju betyda att vintern inte blir lika lång iår som förra :-) Inte mig emot, även om jag e lite less på leran! Idag ska stora hönshuset mockas och städas, vaktelhuset tog jag imorse. Nu ligger det vaktelägg i magen efter en lyxfrukost, men undrar om man kan vänja sig så fort med smaken? De är fortfarande goda men kanske inte riktigt så goda som de allra första jag åt.


Har räknat ut att om duvorna gör sitt jobb väl kommer det att kläckas en eller två duvbebisar mellan den 14-15 december, C det vore väl coolt???


Nä dags att rasta vovve, idag ska jag på loppis det var så länge sedan, får se om jag fyndar något! Sen blir det en tur till bonden för att hämta hem spån så jg kan mocka ur i hönshuset.....det är ett skitgöra att ha djur ;-) 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 12 maj 2018 23:55

Hehe, läste precis inlägget innan och såg mina planer för detta år, Trix och jag tävlade startklass i januari och vi VANN med riktigt höga poäng. Så uppflytt till klass 1-check Vi tog vår mästartitel för tre veckor sedan - check Känns all...

Av Linda - 12 maj 2018 23:52

Ja nu var det länge sen igen! Vi har sommar!!! Heeeeelt sjukt väder just nu! Högsommarvärme i maj, värmebölja med 25-30 grader. Man märker att nauren har lite svårt att hänga med, all grönska exploderar och vitsippor trängs med gullvivor och rabatt...

Av Linda - 30 december 2017 10:27

Så var det snart dags att träda in i 2018 och det gör jag med glädje. 2017 kan med glädje gå och gräva ner sig och blekna bort, vilket skitår!!! Kör väl en sammanfattning för visst finns det väl några små ljusglimtar?? ;) Året firades in på Fue...

Av Linda - 24 augusti 2017 23:39

Den fortsatta sommaren fanns det inte mkt att skriva om, den tillbringade jag i en konstant smärta, olik ngt jag någonsin upplevt! Att ligga i en solstol blev en vana, inte kunna sitta, mm mm att ha ständig värk, ofattbar värk som det bara var at...

Av Linda - 21 juli 2017 23:34

Jaha ja, nu vart det sådär länge sedan igen... borde ju ha all tid i världen men nu är det orken och lusten som tryter! För två veckor sedan fick jag äntligen träffa ryggkirurgen, en ordentlig utredning och det blev bestämt att v34 blir det opera...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards