ridgebacklover

Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 31 juli 2013 23:10

Så har både jag och Minna blivit ett år äldre.
Det har varit en fantastisk dag för oss båda och även om många vänner var bortresta så kom de flesta i familjen, grannarna och kära kollegan med familj. Jag hade gjort (enligt skrots önskan) en hello kitty tårta, och jag blev riktigt nöjd! Blev jätte fin! Jag gjorde oxå en liten marängtårta då det är min favorit.
Minna fick fick så otroligt mkt presenter, cykel, spel, tågbana,målarbok, gummistövlar, älvvingar, klackskor, plasthäst av oss
Hamster, hoppboll, leksakspengar, leksaksvestick av farmor, fiskespö, fiskedrag, två plasthästar, minihästar med stall av mormor och morfar, bakgrejjer av grannarna, pysselbok och klistermärken av kollegan med familj, väska, läppsyl, sjal, nailstickers och hello kitty godis av systeryster och familj.
Jag fick massa nya orchideer (då jag fick kasta alla pga löss) en mariamontazami plånbok, presentkort, ungsform, spel, pengar och en kattunge!!
My God vad vi är bortskämda ;)

Av Linda - 30 juli 2013 23:48

Idag startade vi rel. tidigt och var till skroten med sopor, sedan vidare till byggmax och köpte virke till hönshuset. Tillbaka hem efter en snabbhandling och fortsatte röja. Har flyttat ut kycklingarna och så fick snkorna och kalkonerna känna på lite regn i fjäderdräkten, de älskade det och mumsade mördarsniglar för fullt! Yaay trodde inte de åt dem, men det gjorde de gladerligen. Idag har det tokregnat hela dagen men mkt har blivit gjort!
Har även hunnit baka äppelmuffins och kladdkakemuffins och slagit in presenter till skrot.

Just nu spånar vi på att dra iväg en sväng, trol på fredag, för att suga ut det sista ur denna semester period, vi får se vad det blir... Nu en dusch och sen dyka ner i nya HM katalogen innan sömnen tar över!

Av Linda - 28 juli 2013 20:36

Ska bli skönt att börja jobba så man får lite lugn och ro ;)
Finland var bra, snabbt, intensivt och rätt dåligt med sömn. Båtresan dit gick med viking lines nya Grace, Superlyxig, gillade den verkligen.

Dag ett blev det träff av endel av släkten och sen lite shopping, dag två (sista) åkte M till resten av släkten och jag fick en heldag med Ms kusins tjej. Kaisa och jag hade en fantastisk dag med loppis och stadsshopping. Vi är väldigt lika och trivs oerhört bra ihop. Förbaskat synd att vi ses max en gång om året.. :/ Hennes nya (en månad) bebis var med oxå, sjukt gullig och visst kliade det lite i äggstockarna ;)

Såklart blev det lite tjafs då vi alla var trötta men resan var lyckad totalt sett.

Hem o gulla med alla djur, iväg igen på loppis denna gång med husvagn. Lämnade minna hos mamma, hem och svira om o till Stockholm. Vi kom hem vid fem imorse (så roligt var det ;) ) och vaknade 10.30 när päronen kom med skrot. Mer loppis hem och klippa gräset, pyssla med alla djur och sen in till stan på bio :) nu blir det hämtmat och sen lär jag somna ovaggad.

Imorgon bör ta tag i ngt av alla måsten innan vintern, ved, måla, hönhuset, snickra, laga, bygga...jösses...
Men vi har det gött och njuter dagligen av semestern och det underbara väder juli bjudit på! Måsten kommer ifatt en ändå tids nog ;)

Av Linda - 19 juli 2013 19:06

Nu är det stängt i två veckor på praktiken. Lite läskigt men samtidigt skönt att kunna koppla av på riktigt :)
Imorgon blir det en loppistur och sen hem och fixa iordning alla djur inför finlandsresan.

Igår var vi med grabbarna på koh phangan. Det var god mat och trevligt sällskap. Trots att det blev sent skötte sig skrotan mkt bra.

Än så länge tycker jag att juni och juli har levererat bra väder, det är kyligt om kvällarna och blåser en del av och till. Men några dopp i poolen har det blivit ;) :)

Av Linda - 16 juli 2013 23:24

Så har endel av semester planerna påbörjats och avslutats. I söndags for vi iväg till rullsandscamping. Det var dåligt väder hela fm men lagom tills vi var installerade kom solen fram :)
Lite grillning och samvaro.
Kan ju inte direkt påstå att första natten var direkt ok i sömnsyfte så ögonen var blytunga på morgonen efter ;)

Det blir lite pyssel när man är fyra familjer men efter frukost for vi iväg till furuvik. Jätte mysigt och roligt tivoli. Vi hade tänkt bada där men det var inget badväder och blåste kallt så vi åkte tillbaka till campingen. Där blev det lite soft umgänge och sedan ner till restaurangen för en bit mat. Kvällen spenderades som den första med kortspel :)
Andra natten sov vi betydligt bättre och vaknade inte fören halv nio. Då packade vi oss ner till stranden för att njuta lite...jo tjena isvindarna fick oss att vända tillbaka raskt! Men "hemma" mellan husvagnarna var det lä så vi lapade lite sol tillslut. Efter lunch åkte vi hem men de andra stannade en natt till.
Vi har ju endel djur här hemma som behöver ses om (även om vi haft bästa djurvakten ;))

Får se vad vi hittar på imorgon? :)

[Bild]

Av Linda - 12 juli 2013 00:47

Så var semestern här (och jag ska jobba på torsdag ;) )
Idag har jag bränt på tok för mkt pengar men det var det värt, blev en heldag på gränby!
Först tankade bilen full och sen gjorde jag lite jobbärenden, lunch på Java med mina favvo grabbar och sen mot gränby. Där blev det en chailatte iväntan på klipptid. Jag blev grymt nöjd!! Det är ordentligt uppklippt och nivåklippt (så nu kan jag knappt sätta upp det ) ca 10-15 cm rök och massa därtill.... Blev ngt kg lättare ;) mkt nöjd då det känns sommarfräscht.
Efter klippningen gick jag för att kolla på ett par tofflor jag gluttat på länge men varit för snål för att köpa...åkte en nivå upp och hittade dem på rea där...yaay, de fick följa med hem :)
Sen var det dags för optikern, tyvärr är mina små ynka brytningsfel lite komplicerade i linssyfte. Har två ögon som totalt motverkar varandra och har olika syn och brytningsfel. Som optikern sa: små fel borde vara lätta men i linssammanhang är det tvärt om! Hon förklarade det som om en normal lins på en människa är som en apelsin, mina linser är som citroner (dock mkt värre på vänster) och konstgjorda linser är som apelsiner de med...så vi ska försöka passa in apelsiner på citroner....gu vad metaforiskt ;)

För övrigt är jag så galet förälskad i en hittekatt som va in på jobbet i onsdags...jag har försökt bearbeta Mika men det är tvärkört :(

Våra bebisar växer och växer, tog endel bilder idag som jag ska redigera och sen lägga upp :)

Godnatt

Av Linda - 6 juli 2013 23:25

Igår for vi ut på landet efter jobb och dagis, där blev det grillat och mindre lyckad smultronjakt. Natten spenderade vi i husvagnen (ja inte Minna, hon dissade oss och sov inne hos mormor och morfar)

Upp tiiiidigt imorse och iväg på bakluckeloppis. Det var heeelt galet stort med rekord mkt säljare. Trots det gick det över förväntan för oss och vi sålde riktigt bra!
Skönt att ha lite extra semesterkassa!

Efter loppisen åkte vi tillbaka till stugan där vi serverades mat av pappa och sen for vi hemåt.
Hem och vända sen ut med båten, och vilken kväll, solen sken, vinden mojnade och vi hade det toppen! Minna fick sin första aborre och sedan en till. Även jag drog upp två stycken och det var bra storlek på dem :)
Så morgondagens lunch är bokad ;)

En vecka kvar sen är det semester!!! Häääärligt!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards