ridgebacklover

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Linda - 27 december 2011 23:21

Julafton 2 hos mamma på juldagen avslutades ganska tidigt, stackars Liam hade 39 graders feber :-( (fast det märktes inte då) Måååånga fina klappar, bla Mia Skäringers dvd, presentkort på Granngården (yaay hönsmats bidrag) bärbar dvd mm mm Mkt trevligt och precis lagom!


På annandagen kom stormen Dagmar och rev loss två takplåtar på vedboden samt gjorde vårt hushåll strömlöst mitt inatten fram till ca 14. På morgonen flydde vi in till stan och åt lyxfrulle på barista samt reashoppade på Pop. När vi ringt och kollat att strömmen var tillbaka (smidigat att ha en fax ;-) ) åkte vi hem för att kolla fjäderfärna och de mådde bra alihopa, min lilla Fabian har blivit stor och börjat gala med hes och kraxig tonårsstämma :-) < 3 

Efter djurkollen åkte vi vidare till Samuel och Kattis där vi bjöds på många skratt som vanligt, härligt underbar middag samt fika. Tack!! Jag snodde med mig två guppyhanar hem oxå ;-)


Idag har bilen blivit besiktigad med nedslag på trasigt bälte i fram, dock hann vi knappt ut från besiktningen fören check enginelampan började lysa...ARGH hatar den lampan, den kostade mig MKT pengar på förra bilen :-// Ont i magen för mindre!!


Nåja sen var vi och köpte putsnät till hönsgården som vi förhoppningsvis börjar bygga på nu när det är mild grader (8plus och sol idag :-) ) vidare till Il Forno Romano för mumslunch och sedan hem där jag påbörjade mastodont städning hos alla höns, tre timmar senare pustade jag ut och serverades middag i form av lammfilé med timjansås och hemgjort potatismos :-)Gott! Har dock ett sug efter sushi!


Får se vad resten av veckan bjuder på!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards