ridgebacklover

Alla inlägg under februari 2013

Av Linda - 20 februari 2013 22:51

Idag har äntligen de nya blodanalysapparaterna invigts, vi va som små barn på julafton ;)

Igår var Minna till tandis, hon var så duktig!! Gapade stort och skötte sig perfekt. Sen var vi till gränby där hon blev klippt och sedan lyxfikade vi! Lyckat!! Klippningen blev bra förutom luggen, frisören lovade att inte ta mkt och ändå slutar den på halva pannan....suck :/

Inatt har vi en extra nattgäst och eftersom det är lite fullt så får hon ta in på en extra säng i Minnas rum och skrot ligger i vår.

Nä ut med vovvar och sen sova,men lite mer socialt först!



Av Linda - 16 februari 2013 21:00

3 delfinalen i mello. Gillar bara Martins låt hittills...
Idag var det barnloppis, jag sålde i princip allt jag hade med mig och fyndade även lite fint och bra till Minna, så en mkt lyckad dag!

Så har jag äntligen betat av första anestesikompendiet....sååå mkt kvar....sååå lite tid :/ :( kassa på ica kanske?

Igår hade jag lunch date med tidigare veterinären Siri. Jätte trevligt var det, vi hann avhandla massor unde de 3,5 timmarna och tiden flög iväg! Både jobb och privata grejer. Roligt att se henne!

En händelse igår på stan:
Jag stod i en kö, framför mig står en mkt vacker / söt tjej. Killen kassan fumlar med "pinnen" och säger "ja en laddare till iphone"
Ja säger tjejen trevligt tillbaka..
"Ja du vet att du får en billaddare med också?"
"Jo jag vet,"
Ja det finns ju utan, är jag jobbig nu?
"Hihihi neej då ingen fara"
"Ok men spara kvittot om du ångrar dig, kom ihåg att spara kvittot så kan du alltid komma tillbaka" " ha en fortsatt trevlig dag och helg"
Tjejen tackar och går vidare.....
Min tur...
Killen "hej, var det bra så?" "Ok då får du 10kr tillbaka.." Punkt... Och DÄR kom jag ner på jorden.... Haha nejdå ingen fara, men hur jag skrattade när jag gick därifrån!!! Så uppenbart!
Idag fick jag dock lite plåster på såren när munkkillen utanför Maxi bjussade på en munk :)

Imars drar jag på roadtrip till fina C!! Längtar!! Vilken tjejhelg vi ska ha...om nu alla sjukor håller sig undan!

Kuss och pram

Av Linda - 10 februari 2013 17:15

Har fått dille på stickat, mysiga snygga tröjor. Grovsrickat, finstickat, långt och kort....har väl med vintern att göra....
Idag blev jag bjuden på lunch hos Jenny och N-L och sen lämnade jag minna där och åkte in en sväng på loppis. Fyndade tre stickade tröjor till mig och ett par jeans till skrot. :-D

Av Linda - 6 februari 2013 20:52

Det har inte hänt särskilt mkt, husets innevånare har tillfrisknat men igår kom M hem med ont i halsen och jätte hängig....många på hans jobb som är sjuka....

Iövrigt så är det endel jobb och mellan det och de vanliga hushållssysslorna försöker jag plugga till tentan. Går sådär kan jag säga.

Idag har ryggen strejkat och nu när jag kom hem från jobbet och skulle lyfta ut en mjölk ur kylen fick jag en jäkla nackspärr!! Titta åt vänster märks inte alls men åt höger är karastrof, faaan :(

Förövrigt har lilleman tuggat i sig en bläckpenna idag på jobbet så jag fick lobba till konsum och köpa en burk sparris o trycka i honom. Galet vad med små vassa bitar det blir av en liten penna. Vet inte om han svalt ngt men dumt att chansa....

Skulle så gärna vilja hinna och orka baka vetebullar....får se om det kan pusslas in imorgon mellan ekonomi och plugg....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards