ridgebacklover

Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 31 oktober 2008 17:40

snöar det här!!

Fast den e väldigt blöt så den lär inte stanna länge. det tog ca 45 minuter att ta sig hem med sommardäcken men hellre sent än inte alls :-)


Just nu står foccicata deg på jäsning och vaniljpannacotta på stelning i kylen, kycklingen e i ugnen :-9 Hoppas grannarna e hungriga!


ha en skön kväll alla därute :-)



Av Linda - 31 oktober 2008 07:10

Träningen igår gjorde susen och benen känns riktigt ok :-) :-) Så nu ser jag fram emot söndag!!

Snart ska jag ta mig till jobbet, det hällregnar och jag har inga mönster kvar på mina däck så det får väl bli farthållaren på 80 eller så ;-)


Ikväll kommer trol. jenny och jimmy över på mat och sen blir det nog Buzz för hela slanten :-)


Ska försöka få ut min hund nu!!

Ha en bra dag!!

Av Linda - 30 oktober 2008 21:15

...vad jag har ont i mina lår!!!!!

Jag hade ju galen träningvärk redan innan torsdagpasset och det lär inte kännas bättre imorgon.

Jag säger bara kissande hunden till "oa hela natten", höftlyft till "I can jive"..

E lite besviken över hur mkt man tappar när man förlorar tre veckor så här :-(, men hoppas att jag kan bygga upp det lika fort!


Jag har bakat pesto bröd till maten idag, kände mig som en riktig husfru med maten klar på bordet och nybakat bröd när M kom hem från jobbet!

Av Linda - 30 oktober 2008 14:03

..har jag varit till gränby centrum där det blev ett besök på banken och sen jakt på present till Liam :-)


När jag kom hem väntade ett film paket i brevlådan, så nu ska jag kika på sex and the city :-)


Självklart kunde jag inte låta bli att synda på vägen hem så det blev en tur förbi donken (tur att de e träningsdax ikväll ;-) )



Av Linda - 29 oktober 2008 21:11

Vilken jätte läskig dimma det va på vägen hem idag, som att då och då åka in i mjölk!


Nu e det minus grader ute så det e säker halt också, tur att det inte va det för en timme sen, jag har urdåliga sommardäck!!


Lägger in en bild på mitt hår, e faktiskt nöjd med färgen, struntade i slingorna den här gången :-)

Av Linda - 29 oktober 2008 21:01

igår var jag på systemet :-)

Då visade jag leg och fick tuggumi :-)

Av Linda - 29 oktober 2008 11:00

Brr kallt i dag med, (har redan skrivit det här inlägget två gånger utan att det registrerats)

Det va sååå skönt att jobba igenom kroppen igår, konditionen var det inte så mkt skillnad på men styrkan däremot...shit vad jag tappat!!!

Nu gäller det att ligga i till juluppehållet :-)


Imorse blev jag och akili väckta 06.45 av monster katten som bestämt sig för att använda sin husse och matte som vandrade kattluckor.......trots detta har akili inte velat gå ut än, (han vänder så fort jag öppnar dörren)

Han sitter och tittar ut och längtar efter sommaren!


Det gör jag med så det får nog bli ett besök på solariet innan jobbet ;-)

Av Linda - 28 oktober 2008 16:17

Har jag tagit mig i kragen och färgat håret :-) Det var på tiden, hade en utväxt på ...ja...mycket i alla fall ;-)

Så efter jobbet blev det stopp på maxi och sen hem och började :-)

Har använt färgen förr men det verkar alltid bli lite olika så vi får se hur det blir :-)


M stormtrivs på nya jobbet, han har redan fått bil, mobil, verktyg, eget litet "kontor", kläder och (kanske det viktigaste hahaha) en inbjudan till julbord MED respektive= jag!!!


Det blir på hyllan ovanför saluhallen med ngn show, jag har aldrig ätit julbord där, någon som har??


Nä nu ska jag göra spagetti med köttfärssås, torka håret och sen byta till träningskläder.

hej svejs!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards