ridgebacklover

Alla inlägg under september 2014

Av Linda - 23 september 2014 10:24

Igår firade vi 7-årig bröllopsdag och 17 som ett par. Middagen stod nästan på bordet när jag kom hem från hundkursen och sen bakade jag och minna en kladdkaka. Damn vad kladdig den blev :-D
Jag fick 7gladiolus och 17rosor och en valfri gåva som jag inte bestämt än.. (Robotdammsugare?)
M fick en gopro som även jag kommer att låna ;)

Nu blir det heldag med kollegan på gränby, först avhandla jobb, luncha, fika och sen lite shopping :-D

Av Linda - 20 september 2014 21:51

Oj vad tiden springer iväg!
Rutinerna har infunnit sig efter semestern och hösten gör sig påmind..

Har sån träningsglädje med hundarna just nu! Ett par utställningar med Midas har det blivit med varierat resultat. Moyo och jag går agility2 och i november börjar vi med freestyle2, jag har även börjat träna lydnadklass ett och tagit upp lite rallylydnad. Han är helt amazing!! Vi har även tagit en privatlektion och nu går vi en hundmötesteknikkurs.
Jag har även startat en hundträningsgrupp för oss här på landet och vi är redan 10 medlemmar och har träffats två gånger. Där tränar man helt valfritt på vad man vill, allt ifrån passivitet till en som tränar elitlydnad. Skitkul! Och riktigt bra med olika störningsmoment. Enda regeln är att hundarna inte får hälsa...så att det blir så tävlingslikt som möjligt. Nu vore drömmen att hitta en lada/garage eller ridhus inför vintern.
Midas tränas bara i kontakt och passivitet då han likt vilken 1-åring som helst har hela huvudet och öronen fulla av bomull. ;)

Här hemma lever jag i en köksdröm då jag vill ha nytt kök.... Smakar det så kostar det men det ska nog gå och lösa..

En av mina bästa vänner har skaffat flickvän och en till är på god väg! Såååå glad för deras skull <3

Och äntligen har jag fått in skrot på simskola!! Ska bli spännande att se hur det går :)

Av Linda - 7 september 2014 22:43

Så var vi hemma igen efter en underbar vecka i Turkiet.
Värmen och havet saknar jag men det är jäkligt gött att vara hemma igen ;)

Hundarna blev så sjukt glada!! Och första natten blev som en dröm med hundgos och bekväm säng :)

Bruna har vi lyckats bli också! Minna är en liten pepparkaka ;) tom jag är riktigt brun!

Idag har dagen fyllts av besök och vi har tydligen varit riktigt efterlängtade, roligt att känna sig omtyckt och saknad!

Fm date med Jenny och Nilla, snabbvisit av Minna, tacos middag med grabbarna och sen äppelpajsfika med Maggan. Riktigt trevligt. Alla inköpta presenter delades ut och jag hann påbörja jobbet med den övervuxna gräsmattan som typ var 3dm hög eftersom jag ju blev sjuk veckan innan vi åkte.

Ska bli riktigt roligt att börja jobba igen och komma in i lite vardagsrutiner samt hundarnas träning :) hoppas dock att hösten blir solig och varm så känns inte vintern lika lång och fler pyssel hinner bli klara.

Konstigt att man kan sakna vissa saker efter bara en ynka vecka! Smågodis, filmjölk, knäckebröd med kaviar, tacos.... Några smaker jag saknat.... ;)

Av Linda - 5 september 2014 15:32

Ligger i en solstol, minna badar i poolen det är 37 grader i skuggan! My God life is good!!

Turkiet har levererat sol sol sol och värme. Havet var 30 grader varmt och vi har badat i en hel vecka. Vattnet är otroligt salt och svider i ögonen och smakar skit, sanden är stekhet så tofflor på...ilandsproblem ;)

Minna har snart simhud mellan tårna! Shoppingen är ok inte så billigt som jag trodde men lite har vi fyndat...typ tre nya väskor, skor tröjor och träningskläder. Maten är ok och all inclusive servicen är underbar!

Vi har firat syrran, mamma och Affe.

Nu när man börjar vänja sig med värmen och komma in i flytet med pengar och hur allt funkar är det dags att åka hem. 02.15 kommer bussen som går till flygplatsen :-O
Var smart nog att ta två extra semesterdagar så vi börjar verkligheten på onsdag. Skönt!

En jäkligt bra vecka lider mot sitt slut och jag längtar ihjäl mig efter hundarna! Ffa Midas som är min lille bebis ;)
Enligt farmor drog han 4km över stock och sten mot en löptik i förrigår och stackars svärmor fick hjärtat i halsgropen men allt slutade väl! :-D
Nu ska det pressas en timme till sen dusch och en sväng på stan innan middagen :-D

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards