ridgebacklover

Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 28 februari 2010 13:08

Börjar så smått återhämta mig efter en grym magsjuka :-(


Hade underbara kollegor som lät mig vara hemma från jobbet i fredags (som med facit i hand hade blivit mkt tufft att uträtta)

Har mest sovit och suttit på toa under dagarna som varit.


Kände mig mkt piggare imorse och har sovit hela natten, fick behålla frukosten och inget illamående.


Så ska jag lyfta upp Minna från golvet och pang säger det i ryggen.....

Fy f-n vad less jag blir :-( :-(

Så nu har jag baxat ner mig i soffan med heatlotion på ryggen och snart ska jag lägga mig ett varmt bad i hopp om att det släpper i ryggen.


Det blir mkt film tittande, Upp var jätte bra :-)


Stackars M kämpar mot det omöjliga...snön alltså.

Minnas första vinter bringar rekord i snömängder!!


just nu e det plusgrader och det pendlar mellan snöblask och regn, inte kul men bättre det än bara massa mer snö...


Snart dags att skörda farmen :-P

Av Linda - 24 februari 2010 09:07

Igår var jag hos frissan :-)


Det blev klippning (lite toppar och lite uppklippt) och färg, lite mörkt lite rött och sedan brunt på toppen :-)

Även om både jag och frisören trodde att det skulle bli bra mkt mer skrikiga färger blev det super bra ändå, snyggt skimmer!!


Svårt att ta en bra bild, men man ser lite av färgen iaf.

  


Snart är det dags att åka till jobbert, men först ska jag lägga mig på golvet och umgås med min dotter!

Av Linda - 22 februari 2010 16:55

Vaddå?? jag?? hitta på bus??

  

Av Linda - 22 februari 2010 12:36

Tar en lunch paus!


Har tagit en sväng med vovve (som fick konstant kramp i tassarna) och barn i vagn (som somnade som en stock)....säga vad man vill om litervis med snö och kallt som f-n men rätt härligt e det när man e varmt klädd och får njuta av solen!


Jag har hunnit med att köra 8 kärror ved oxå, så nu klarar vi oss ett tag.


Tog mig an ett mission impossible att försöka ta mig till gäststugan....skam den som ger sig, fick pulsa med snö upp till låren men fram kom jag :-)

Nu står Minnas bärryggsäck och sitt del till vagnen i köket redo att monteras när lunchen e slut. :-)


Lyckades oxå ropa in en klänning på tradera som jag haft under bevakning..JIPPIE!  

Av Linda - 22 februari 2010 09:45

Inatt har det varit -30 här :-( :-( nu e det "bara" -22.

Lägg till mer snö än någonsin så har ni ett riktigt kura inomhus väder.

Tittat ut och inser att det e dax att försöka skaka träden igen...annars har vi nog inte ett enda helt fruktträd kvar i vår.


Igår var vi och firade tillan som fyllde 5 år, galet vad fort tiden går!

Hon fick ett biobesök av oss så vi får se vad hon väljer för film.


Imorgon ska jag till frissan, hon har fått heeelt fria händer vad gäller färgning så vi får väl se hur det blir :-0 kanske kommer hem med rosa hår.

Klippningen däremot fegar jag på, där får hon bara ta av det som behövs, det e ju så skönt att kunna sätta upp det (framförallt nu när man har en rivig bebis).


Minna rör sig mer o mer, känns lite ovant att hon inte ligger kvar där man lägger henne.

Hon kryper inte men ålar och grejar och tar sig både fram o tillbaka o runt.


Idag e det ved som gäller....bära, köra och lasta...samt fylla på inne och utanför!





Av Linda - 20 februari 2010 20:11

Nu räcker det!!!! Med snö alltså!


Imorse drog jag till gränby en snabbis, var tvungen att besöka apoteket.

Åkte snabbt hem igen för att undvika stormen med klass 2 varning.


Vi var på snabb lunch hos grannarna och kikade lite på deras bygge :-)

Efter det var vi tvugna att jobba med carport taket, skulle vara tämligen trist om det rasar in och begraver bilar och båt.

När vi var klara var jag en isbit...


Nu har jag tinat upp och ska njuta av en god bit mat och melodier  :-)

Av Linda - 16 februari 2010 21:57

Igår var jag och fick mina ögonbryn färgade och plockade, jäklar vad nöjd jag blev :-)


Före och efter :-)

    


Lite dåliga bilder men bra blev det :-P


Sedan var jag förbi jobbet och hälsade, lika trevligt som vanligt!

Minna hittade en ny kompis i form av lilla Nellie, de hade jätte roligt ihop och busade och skojade

  


 


I söndags var det alla hjärtans dag och M och jag var ute och åt tillsammans med Minnas gudföräldrar, super god mat och jätte trevligt hade vi det.


Idag har jag varit på mamma fika och imorgon börjar allvaret då det e dax att börja jobba igen.


Nä dax att ta hand om farmen :-P 

Av Linda - 14 februari 2010 22:11

Precis hemkommen från jätte trevlig middag.


Imorse kom M´s mamma o hälsade på..trevligt trevligt, hon passade Minna och jag fick ta en bensträckare med vovven (M fixade med hennes bil under tiden).

Sedan blev det loppis, utan fynd och shopping på ica......1100 fattigare...för jäkla smör o bröd....typ.


Framåt eftermiddagen släppte vi av Minna hos mamma och pappa och åkte ner till en pub och mumsade tre rätters :-)

Z och J mötte upp oss och vi käkade och pratade.


Nu e det dags att lägga lillan (och snart mig själv oxå ) :-P


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards