ridgebacklover

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 29 januari 2012 23:44

Åååååååh så roligt vi har haft idag, men jag har en gnagande känsla av hur oansvariga och impulsiva vi varit ;) Först var det loppis premiär där fyndade jag en himmelsäng till Minna och en underbar rosa kuddnalle, två märkeshalsband och en helt ny i ouppackad emballage stor snug'n rug (endast 30:-) jippie!!!!!Sen åkte vi till ikea och köpte ny säng till skrot. Åh så stolt hon va! Till sist åkte vi till mediamarkt för att TITTA på en ny kamera.....hmm som att "bara titta" på hundvalpar! Det blev seriös överbudget shopping av systemkamera extra objektiv, minneskort, väska och uvfilter. Inte gratis kan jag säga!!! Men nu jäklar ska jag bli fotoproffs! Har redan anmält mig till en kurs och kommer att anmäla mig till ytterligare en så fort jag har råd :)) kommer nog bilder imorgon hoppas jag! Nä dag att sussa ska först jobba och sen träffa mamma på en fika! Kram på er alla fina läsare!!

Av Linda - 28 januari 2012 23:35

Igår tog vi oss in till stan för att äta ute tänkte vi.... Det slutade med att vi köpte med oss pizza hem till mamma och pappa ;) trevligt och lagom och JÄTTE goda pizzor!! Iförmiddags ringde Zsofia och undrade om vi inte skulle gå på bio och äta lite gott sen, jag tackade självklart ja! Vi började med att skaka rumpa en timme och sedan fixade vi oss iordning och skyndade iväg till bion såg en dramakomedi med George Clooney som definitivt var mer drama än komedi men ganska bra och välgjord. Vi hade tänkt att gå på komedin resa till phuket (eller ngt liknande) men den hade inte haft premiär än. Efter det bar det av mot plock......som var totalt smock fullbokat....typiskt....nåja vidare till olearys och där blev det massa prat och god mat (om än lite dålig service)HUR jag har skrattat åt Zsofia idag, hon hade tydligen i tron om att bokat gyminstruktion i torsdags hamnat på ett monster PT pass, hon och tre super vältränade grabbar. Hahahaha tror hon hade ont precis överallt!!! Stel som en pinne och kvidandes, men en eloge till henne som genomförde ett fuegopass! Antar att jag kommer att bli medsliten dit ngn gång! Nyss hemkommen och snart blir det sängen, tror att jag ska på loppis imorgon för första gången iår! Vi får se!

Av Linda - 27 januari 2012 09:51

Har fått tillbaka min skönsovande dotter...yaay, hon vaknade halv åtta imorse kom över till oss åt välling och somnade om till halv tio. Lyx! Däremot är jag en zombie...trött, ont i huvudet, isch. M är dålig och hemma från jobbet idag, så vi är hemma hela familjen, tar en lugn mysmorgon!


Om ngn timme ska jag ut i vaktelhuset och förbereda för ytterligare några nya familjemedlemmar. :-) 


Piss väder är det oxå, inte så kallt -1 men snöar :-( vill inte ha ngn snö :-(


Igår var jag hos grannen och fotade igen, den här gången blev det en hel del riktigt bra bilder. På kvällen var jag och Eva till medborgarskolan och kollade in kursutbudet, jag vill gå en fotokurs!!!! Men vill ha en ny kamera först ;-) 

Av Linda - 22 januari 2012 21:28

Så har några veckors/dagars planerande resulterat  i en brakfest!!! Vi drog till L-vika igår väl framme träffade en lite förvånad kollega som fick ta emot sin ömtåliga present på en gång ;-) Efter mkt smygande var vi nere i stallet och hon öppnar försiktigt lådan och hittar en....gummitupp!! hahahaha, dog nästan av skratt!! Vidare kom Hanna och vi dömde ut Chris partystass och svingade av henne allt för att styra ut henne till cowgirl! Yiiihaaaaa!! :-D Den rosa hatten var pricken över i!


Kvällen slutade med en fest i en lokal och kollegans man hade fixat det riktigt bra med massa mat, tårta och lekar (hörde att öven vänner och svärföräldrar hjälp till endel) Jag och M hade så otroligt roligt och lite ont i skrattmusklerna har jag allt ;-) Lite senare blev det ordentligt skaka rumpa men som med allt roligt har det ett slut och vi hade ju ett par mil att åka så vi tackade för oss! Tyvärr var det snöstorm i stort sett hela vägen hem men det gick bra! Nästa gång slagga vi över någonstans så kan vi festa båda två.


Idag har det varit totalsegt och det enda nyttiga jag har lyckats med var ett fuegopass. Imorgon och på tisdag blir det jobb (jobbar extra på tisdag då ena kollegan sitter fast i belgien) men är ledig ons-fre så det är absolut inge synd om mig!!! :-) Får se om jag äntligen tar tag i legitimationspluggandet!!


Vill avsluta med att tacka kollegan och hennes man för en riktig toppen kväll igår och ser fram emot nästa grej vi hittar på, vad det än blir :-D

Av Linda - 21 januari 2012 09:28

sitter och äter frukost, har kokat ett Bella ägg :-) såååå goda! Två mindre trevliga händelser idag var 1: att Minna vaknade och ville gå upp 06.30....2: det är -15 grader ute....vilket betyder -3 i hönshuset vilket betyder fruset vatten, så nu har jag ställt in en hink varmvatten, får se hur länge den håller, får vara vattenvakt hela dagen/kvällen. 


Igår shoppade jag nya skor till minna, jag var in till stan för att överlämna min första äggleverans, hade 20 vaktelägg beställda :-) och eftersom jag hade lite tid att fördriva hann jag shoppa vårpjuck till Minna på rean och en helt underbar bodybutter på bodyshop, den heter candied ginger och doftar heeelt underbart!!!

   


Efter äggleveransen bar det av mot optikern och mitt lilla synfel hade blivit ynka sämre, men jag behövde ändå nya glas i bågarna då de gamla var så repiga. Jag har tydligen mkt komplicerade ögon då jag har minus på det ena och plus på det andra vilket gör att ögonen strävar mot att skela (därav min huvudvärk utan brillor) 1350:- skulle det gå på med nya reptåliga glas, tyckte det var helt överkomligt!


Igår kväll blev det tacos och fredagsmys och framemot kvällningen gick jag ut och hämtade in duvungarna som nu lärt sig flyga! Det var dags för ringmärkning, så nu är de märkta med födelsedatum :-)

Akili kom och kikade och jäklar vad han blev sugen på duva, han dreglade och slickade sig om munnen och när de flaxade med vingarna hoppade han fram och försökte nypa dem.. :-/ min jakthund....

 

familjen duva...

 


Jag passade oxå på att städa i vaktelhuset och hängde in lite nytt ris, det var mkt populärt med lite snö på kan jag lova, guu så nyfikna de va!

 


Mitt skrot har ju börjat vakna i ottan och det gillar jag inte!!! att gå upp innan sju är inte alls ngt för mig! Så ikväll får jag väl gå och lägga mig kl åtta så jag orkar gå upp imorgon :-/

Av Linda - 17 januari 2012 22:04

Med risk för att bli lite för personlig......

I måndags hade jag äntligen efter mkt diskuterande hit och dit tid för att sätta in en spiral, var så där galet nervös men gick ju riktigt galant så även om jag var lite darrig när jag gick därifrån kändes det mkt bra.....när jag däremot satt i bilen på väg hem gick det på en halv sekund så försvann all färg från ansiktet och jag trodde att jag skulle kräkas, svimma eller dö! Nitade och svängde in i en bussficka och vevade ner rutan....har ta mig fan aldrig haft så ont i magen!! Kändes som en krystvärk gånger 1000, svettpärlorna rann nerför pannan och tårarna ner för kinderna....tog mig med nöd och näppe hem där jag drog i mig ett antal värktabletter....la mig ner och ville bara dö...f-n vad jag ångrade mig, helt sjukt vad ont det gjorde!! Visste jag inte vad jag hade gjort tidigare under dagen hade jag banne mig åkt till akuten!!

Fick under kvällen super stöd av Chris och Zsofia TACK! Idag går det inte ens att jämföra, nu känns det som en liten molande värk men absolut inge mer...skönt!! Nu hoppas jag på 5 bekymmersfria år! :-)


Idag har Minna och haft kvalitetstid, vi tog det mkt lugnt på fm och framemot eftermiddagen åkte vi in till stan, vi var till det nya köpcentret vid Citygross och där fikade vi LYX-fika, shoppade strunt på lindex och sen fick Minna åka både u-båt och bil utanför affären. (minikaruseller á 10:-) efter det mötte vi M vid Ikea och åt middag för 100:- och efter det blev det desto dyrare när vi fyllde upp skåpen här hemma men mat och blöjor mm.


Jag ringde även polisen för första gången för att uppge ett tips....när vi var på väg till maxi och ligger på råbyvägen i 70km/h ser jag hur det dyker upp ett litet barn (3-4år) i bakrutan på bilen framför, barnet vinkar och ritar glada gubbar i imman på bakrutan, sen studsar den runt lite hit och dit....kändes inte alls bra att se. Tänker ju mest på vad som händer om det krockar.....



Av Linda - 15 januari 2012 18:37

så har många dagar gått igen...jag har slarvat på bloggfronten!  Jag lyckades äta möglig ost (av misstag) och åkte på en grym matförgiftning:-/ urk!! men det vände på ca 1 dygn och även om jag var sänkt och medtagen tog jag mig till  jobbet på måndagen. Under tisdagen tog jag med mig skrot till jobbet och träffade C, vi hann med att fixa iordning en del innan praktiken öppnade och jag smet iväg men C och E fortsatte att pyssla och jäklar så fint det blir!


Jobb resten av veckan, förutom i fredags då jag gjorde storstädning här hemma.


Igår lämnade vi Minna hos mamma lite halvspontant och åkte till huvudstaden, Minna fick sova kvar tillsammans med Liam och Noah och det var populärt :-) M och jag gjorde gamla stan i svinkalla vindar och åt mumsig mat. Vi var hemma i skaplig tid men tog ändå en sovmorgon imorse. Efter att m och jag kört iväg tvättmaskinen till jobbet (äntligen) hämtade Z upp mig för en tur till stan. Vi gick på amazing thai (inte speciellt impad av maten) tillsammans med Z´as syster och D, där vi överlämnade certifikatet på den stjärna vi köpt och namngett Engla efter L´s förlorade dotter. Efter uncen gick vi på stan och på holmlunds hittade jag en sååå snygg klänning ord pris 799:- och 50% off. Det var en desgiual och eftersom det ligger en sådan affär längre ner på gågatan avvaktade jag. Döm om mmin förvåning när denna klänning hänger under deras vårnyheter till ordinarie pris....jag pratade med en av tjejerna och hon tyckte att det var väldigt märkligt att holmlunds reade den men jag fick eld i baken och sprang tillbaka och köpte den. Är jätte nöjd då den satt perfekt :-)

 


Å så avslutar jag med lite lycka....imorse hittade jag mitt första riktiga hönsägg!!! Otroligt att man kan bli så glad över ett ynka ägg, men det är så fint!!

 

    

Av Linda - 7 januari 2012 20:34

Glömde ju visa bilden på godisen vi köpte till Akili på husdjursmässan :-)

 

Tog väl en sisådär 10 minuter så var den slut :-/, har svårt att hitta godis som räcker ett tag åt denna vovve!


Igår skulle vi starta tidigt och åka mot L-vika men det blev en rejäl ej planerad sovmorgon istället :-/ Sent omsides åkte vi iaf och tack gode gud för den bärbara dvdn, Minna tittade på Heffaklumpen och spöket Laban och sen var vi framme ;-)

C och jag avhandlade lite jobb (effektivt och mkt bra) och sedan var det kvalitetstid! Vi blev bjudna på underbar mat och smarrigt fika och Minna röjde järnet med stackars Pjakkur som blev halvt misshandlad....(hmm miss..handlad....hihihihi) Vi hälsade på underbaraste hästarna oxå men Minna var lite rädd, vi får helt enkelt komma lite oftare!

Minna blev oxå klippt för första gången, TACK C det blev så himla bra!! Tiden bokstavliogen FLÖG iväg och tyvärr blev vi tvugna att åka innan vi ville, Minna somnade som en stock i bilen och fortsatte sova ända till 8.30 idag!!

Det enda vi kan konstatera är att detta måste upprepas oftare!!


Imorse mådde jag verkligen skit ("den dagen i månaden") illa mående, ont i magen, och ont i ryggen, voltarenen gjorde inte mkt nytta och det var svårt att ta tag i dagen. Men efter en kylig (-8grader) promis med vovven åkte vi in till stan. Jag spenderade mitt presenkort jag fått i julklapp på granngården och det blev hönsmat för hela slanten, köpte pellets som vanligt men har även köpt en säck havre för att dryga ut det lite, det blir ju så jäkla dyrt annars :-/ Får hoppas de äter det! Sen åkte vi till gränby och åt lite kinamat, vidare till affärerna! M shoppade en ny klocka, jag ett par jätte fina örhängen och så köpte jag ett silverarmand till skrot, har länge tänkt köpa ett smycke åt henne och tycker att halsband är lite läskigt när hon är så liten så det fick bli ett armband :-) Hon älskar det! Vidare förbi en skoaffär där jag hittar ett par rieker stövletter och blir kör, men 750:- fanns inte i plånboken så det fick bli ett annat par på rea, jätte snygga de med men inte fodrade så mera vår/sommar stövletter..

 


Innan vi åkte hem, dövade jag mitt dåliga samvete och åkte förbi farfars grav. Han finns ju alltid i mina tankar men det har känts viktigt att åka dit i samband med julen, idag hamnade iaf en stor röd ros där...usch saknaden är stor!

 


Väl hemma blev det räkmacka

 


Och sedan blev lillskrot tatuerad, hon är så stolt! (det ska börjas i tid ;-)) om ni tittar noga ser ni armbandet oxå!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards