ridgebacklover

Alla inlägg under april 2013

Av Linda - 30 april 2013 18:37

Hönsbytardagen förra helgen var pinsamt dålig, aldrig mera den!!

Nu i helgen jobbade jag och Sara med att vaccinera hundar i lördags utanför maxi, vi hade skoj!
I söndags var det loppis tajm, det gick riktigt bra :) mer pengar till vår utflykt!

Efter allt jobb är det skönt med lite lediga dagar. Igår blev det övertid och jag var hemma vid 18, tittade trött på M och konstaterar att jag MÅSTE städa hos dotterna så spånet kan köras till brasan...han erbjuder sig att hjälpa till så efter lite "snabbmat" bar det iväg ut...döm om min förvåning när han städat allt!!! Oj vilken överraskning! Det trodde jag aldrig, så jag kunde bara vända på klacken och slå ned röven i soffan ;)

Valborg firar jag med de allra bästa och finaste i mitt liv, stora och lilla M och alla våra djur :) vi startade dagen med tivoli och golunch, nu ligger köttet på grillen och äppelpajen är i ugnen. Imorgon ska jag börja sy lite gardiner till husvagnen.
Trevlig Valborg till er alla!!

Av Linda - 20 april 2013 18:16

Imorse drog jag iväg och lämnade in lite leksaker och barnkläder till Dalby klädbytardag, efter ett tips från min vän Minna. Hade ingen aning om hur det funkade men hon förklarade allt för mig sent igårkväll och sen var det bara att börja märka upp grejjer.
När allt var lämnat åkte jag hem och vi började storstäda. Nu är gästrummet totalsanerat så kissekatterna har fått det större.
Efter städningen åktevi tillbaka till Dalby och började plocka ihop alla grejjer som inte blivit sålt, jag tyckte att det var massa saker....sen gick jag för att inkassera och fick en totalchock...975:- herregud!!! Tyckte inte jag saknade särskilt mkt men uppenbarligen hade jag ju sålt en hel del :))
Det blir undanlagt för vår lilla "utflykt" i kristihimmelsfärd. ;)

Nu sitter vi hos paps mätta och belåtna efter lite födelsedagsfirande.

Imorgon är det hönsbytardag, åker på vinst och förlust, kanske kan man lyckas sälja ngt??
Vill så gärna hämta hem husvagnen, vill börja måla inreda och pyssla. För nu är ju våren här!!! :-D

Av Linda - 18 april 2013 22:27

Fullspäckad dag!
Lagom att göra på jobbet, snabb handling och sen hem för att slänga ihop en flygande jakob och panikstäda, skrattade lite åt maken över "swimmingpoolen" på gräsmattan, tills vi insåg förödelsen...vattnet fortsatte att stiga och stiga och var snart framme vid huset, hjälp!! Ut snabbt och bygga dämning och koppla in poolpumpen för att försöka rädda situationen. Mitt upp i allt kom mamma och pappa o hälsade på, trevligt! De ville kika på kisseungarna...jag försökte pracka på dem en men de stod emot. Sen blev det middag för oss och kaffe för dem och när maten var på plats i magen åkte päronen och nya besökare kom, en tjej som jobbat hos oss vars mamma fått avliva sin katt förra veckan. De fattade tycke för kissen med mest vitt, så nu är lille yattsu (betyder 8 på japanska) tingad. På söndag kommer en familj (vän till min pappa) och kollar på lille grå, så om han blir tingad är det en krake kvar att leta hem åt. När de åkt var det bara ut och pyssla om alla fjäderfjän och sen fick jag slå ned rumpan i soffan!

Av Linda - 17 april 2013 08:57

JAG KLARADE TENTAN!!!!
Känns overkligt och jätte jätte bra!!! Sååå glad att kära fd kollegan oxå klarade sig! Nu är det bara några få grejjer kvar så ska alla papper skickas in!!! :-D Fick en underbar grattis bukett av M.

Igår blev jag kattfadder, "råkade" adoptera tre kattungar som skulle avlivas. Så nu bor de och deras mamma här hos oss.
Ska verkligen försöka hitta bra och fina hem åt dem!

Vädret? Aprilväder, mkt snö har äntligen töat bort men lite är kvar, längtar efter solen då det regnat endel de senaste dagarna, vi vill så gärna ta hem husvagnen! Vill hinna pyssla i den innan vi använder den för första gången :))

I söndags var jag och Minna till älvsjö lite spontant, det var sista dagen på trädgårdsmässan och utförsäljning. Jag fick med mig 3 orkideer, några snittrosor och massa sättpotatis :-D Minna var helt fantastiskt duktig, snäll lyhörd och skötsam vilket gjorde utflykten ännu bättre ;)

...

Av Linda - 12 april 2013 09:25

Så var det över....för den här gången...
Herregud typ den längsta och värsta dagen pålänge, stackars min arma mage!
Nu väntar 4-7 dagar innan provresultatet kommer....så inte har nervositeten släppt än inte...
Trodde att jag skulle sova somen stock inatt men inte då.... drömde om alla frågor och resultat....
Kändes lite konstigt igår när jag inte behövde hänga över pluggkompendierna utan bara "kunde vara".

Igår tenta idag praktikant! M har frågat ett par gånger om jag inte skulle vilja hänga på honom någon gång och se hur han jobbar, och idag kändes som en perfekt dag!
Så nu är jag på någon arbetsplats i täby och snart ska vi vidare till skansen! Trol. hinner vi väl med en mysig lunch någonstans...

Av Linda - 10 april 2013 07:37

Är totalt väck....sover dåligt, magen e paj, och hjärnan kokar.
Tror ingen ivärlden fattar HUR jäkla gärna jag vill klara den här tentan!!!
Sista dagen idag imorrn smäller det...
Länge sedan man satt i skolbänken och pluggade kan jag lova...
Skittenta, jag är ett vrak! Tänk att uppleva allt detta i oktober igen...vill inte!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards