ridgebacklover

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 31 maj 2011 20:28

Millionbells och hängpetunia ramar in två tomatplantor och en paprika :-)  

Vackra färger...

 Idag har jag fixat ett kantband och rensat upp i en av rabatterna, jag e verkligen jätte nöjd :-) Nu gäller det bara att planera vilka växter som ska få bo i den :-)

   

Av Linda - 30 maj 2011 20:42

Vi har varit borta hela helgen och myst i en stuga vid dalälven. Innan vi åkte tog vi en lunch på Dax och Minna käkade lite pommes :-)


Efter att ha packat typ hela hemmet så insåg jag att vi hade kunnat vara borta två veckor, men hellre för mkt än för lite.

Vi anlände fredag kväll och trots förkylningar försökte vi ha humöret på topp och kvällen gick i matens och spelets tecken.

Madde hade med sig Alias och det är ett riktigt roligt spel.

På lördagen tog vi båten och åkte ut på fisketur. Johannes fick två gäddor och Seija en, bara smått.

Minna tyckte att det var roligt att åka båt :-)

 

Här e utsikten från stugfönstret :-)   

Tyvärr var vädret kallt och jätte blåsigt så det blev inge mer fiske men dock mycket mer mat och mer spelande.

En helg med lugn och ro, varma rum, blåsigt väder, massa gottis men framförallt kvalitets tid med familjen H :-) En jätte bra helg som vi ska försöka göra till en tradition.   


Vi e fortfarande förkylda här hemma och går runt som i en dimma men jag hoppas det släpper lite imorgon för jag hade tänkt fixa lite i mina rabatter.


Minna har världens ögoninflammation och efter ett läkarbesök i torsdags fick hon äntligen ögondroppar, det släppte fint och var helt bra under helgen, men imorse var hon totalt igenmurad i ögonen, med rinnande näsa. Efter mycket forskning och samtal är det troligtvis fåglarna hon reagerar på så nu är de ute på blocket   :-((((( hoppas vi hittar ett bra hem åt dem så vi slipper avliva dem, men så hemsk som Minna ser ut i ögonen är det nog bråttom!

Av Linda - 23 maj 2011 22:16

Nu har det blåst satan i flera dagar :-/ Trots sol och värme gör de kyliga stormvindarna att ute vädret är mindre trevligt.


I torsdags var det begravning och det var en mkt vacker och sorgsen dag.


I lördags var jag och Minna på barnens dag på fyrishov, det var uppträdande med mamma mu sånger, lite 4H gårds djur och loppis.

På kvällen kom Madde o Johannes och hälsade på och det blev grillat och spel.

I söndags fyndade jag kristall på loppis och sedan fina tujor på bauhaus.


Jag har äntligen lyckats få tillbaka min trädgårds inspiration :-) Den har varit bortblåst ca 1år men har nu återkommit.

Så nu är altanen städad och ommöblerad, en dynbox som rymmer leksaker och annat står på plats, grillen är helrenoverad, tvättad och målad, en bänk nedanför altanen har min kära man snickrat till mig och tujor planterade utanför bastun.

Alla rabatter är rensade (utom en som ska göras om helt) och "tistelbacken" är under "ogräsbekämpning" :-)

Får se om jag lyckas få till lite bilder.


M har slitit och slitit med att renovera sin båt och snart är den nog klar, fiskepremiären är mkt försenat och jag kan tänka mig att han längtar.

Just nu är han dock tokförkyld och hängig och säkerligen kommer det från skrot som är detsamma och dessutom har en ögoninfektion :-(  Så nu håller jag tummarna att jag slipper bli smittad!

I helgen fyller svärmor 55 och hon har hyrt en stuga invid dalälven så hela helgen kommer att tillbringas med fiske, kubbspel, mys och umgänge (och garanterat MASSA mygg  ) problemet hundförbud kvarstår.


Idag testade jag en ny maträtt, inkokt lax med SVENSK färskpotatis, rom och räksås och timjan slungade babycarrots och sugarsnaps. Gott!




Av Linda - 15 maj 2011 22:00

Åh vad fort tiden går, massa måsten som inte hinner bli klara.

Men det e ju bara för att det e en massa trevligheter inbokade hela tiden :-p


Torsdagen tillbringade jag med svägerskan, jag fick många "måste" inköp avklarade och vi käkade god kinabuffé.

På kvällen blev det ett styrkebaspass och trots att det var ett baspass hade jag lite träningsvärk på fredagen :-)


I lördags var det fullt schema, kl åtta åkte vi ut på landet och lämnade Minna samt fira min mamma som fyllt år.

Halv tolv fräste vi in till stan och medan M åkte hem åkte jag ner till centrum, där min kollega/anställda väntade.

Vi skulle på äventyret "modell för en dag"  speciellt glamouröst var det iaf inte.

Efter två timmar hade vi inte ens kommit in :-/ 15 min sminkning på det (som jag iofs var jätte nöjd med) och sedan 2,5 timmes väntan igen!! 30-40 min fotografering och sedan ca 30min väntan bara för att få se bilderna. Väldigt dåligt och vi hann surna till ordentligt emellanåt!! Sen är det ju så att när man väl tagit bilderna vill man ju se dem och det är väl det dom vet!

Fotograferingen kändes väldigt rå, det gick fort och man fick slänga upp armar och ställa sig i poser väldigt snabbt så det var svårt att hinna slappna av.

Av 70 bilder var det kanske 10 som var ok men pga svindyra priser köpte jag 3 (tyckte gott jag kunde fått en till pga tidskompensation men inte då!)

Men de tre jag valde är jag nöjd me :-)

          

Såklart kom jag försent hem men eftersom jag var sminkad o klar var det bara att åka fidare till Jenny´s 25-års fest!

Rockabilly, buffé, liveband, bus och mkt trevliga människor...kvällen var sååå lyckad!


Idag fick vi hem skrot som haft det bra hos mormor o morfar och på eftermiddagen var det dags för den efterlängtade middagen hos familjen Svegårdh efter många ombokningar.


Nu e det bara att ladda inför en ny proppfull vecka och jag hoppas att jag får sova inatt då jag precis kissat taggtråd och blod ett par gånger :-(((



Av Linda - 8 maj 2011 22:38

Påskvädret i repris månne?? :-) Kylan har dragit förbi och det har varit toppväder i helgen :-)

Vilket flyt jag hade i fredags, allt gick precis enligt planerna och jag hann med alla besök utan att behöva stressa!

Minnas tand är lös och hon har förbud för att tugga hårda saker ca en vecka s ska den nog växa fast :-) Jag har en hälsensinflammation samt någon miniskada i minisken i knät och en utarbetad sena. Som träning har jag nu fått ett gummiband och ett träningsschema som ska utföras varannan dag i två veckor, däremmelan ska jag cykla och träna (dock träna utan hopp och knäböj) så ska det nog bli bra!


I Lördags var M in till Sala och köpte en cykelvagn till Minna, hon älskar den! Idag tog vi en ordetlig cykeltur och hon tyckte det var jätte skoj.

På eftermiddagen kom svägerskan och hennes kille och vi åt grillad oxfilé och spelade kubb, M och jag regerade och spöade dem 3 gånger :-) :-) Några cider slank ner oxå!


Idag for jag på loppis på morgonen och senare blev det pyssel i trädgården, målade staketspjälor, rensade rosrabatten och pysslade i "tistelbacken".

Fan jag har så många drömmar och planer med både hus och trädgård men ekonomin sätter stopp hela tiden :-( Högst på önskeschemat just nu är en mega behållare round-up så alla förb... tistlar och ogräs dör i backen, sedan på med väv ny jord och gräsmatta. Högst upp ett växthus, staket runt, tralltrappa och avstamp runt Minnas rutschkana....tja det e väl drömmen just nu och vore jag ca 4000:- rikare så skulle det nog funka :-)


Det verkar som om värmen ska hålla i sig och jag hoppas verkligen det stämmer!!!



Av Linda - 5 maj 2011 19:58

Igår gjorde Minna en praktvurpa på dagis med resutatet en piercad tunga, när vi senare på kvällen kollade igenom tänderna upptäkte vi att tandköttet ovanför ena framtanden är röd/blå så idag har jag tillbringat hela morgonen med 1177, försäkringsbolag och läkare. Slutligen blev det en tandläkartid imorgon.

Så det blir till att hålla tungan rätt i mun då jag kl 9 ska hämta upp vacciner, 9.40 vara hos tandis med Minna, 10.30 vara hos läkaren med mitt knä och 11.00 möta   A-B på mediaskolan för masskopiering av instuderingsfrågor...puh!!


Eftermiddagen har tillbringats i tippexångor och nu är alla svar på instuderingsfrågorna borta. :-)


Ser fram emot en helg med loppisar och husfix :-)

Av Linda - 3 maj 2011 20:21

Har varit så slö och trött idag.

Minna vaknade på fel sida och har varit rejält gnällig och det gjorde nog jag oxå för jag har också varit gnällig!

Förutom endel jobb och studiecirkel fixande har jag inte gjort ett dyft idag och det känns inte alls bra, en hel dag som jag kunde utnyttjat till något vettigt!


Jo nu har alltså studiecirkeln dragit igång, vi e betydligt färre än vad som vad tänkt från början men det behöver inte vara något negativt utan betyder nog bara att vi kommer att lära oss mer :-)


Tvättstugan har vi lyckats komma jätte långt med :-) Jag vävade och kände mig jätte stolt över det, sedan lyckades vi få tag i målarfärg av en kompis så nu börjar inredningen ta plats :-)


I helgen var vi till bauhaus och köpte virke till en sandlåda vi tänkte bygga, jag vill ha en med ett lock som blir en bänk när man fäller upp det, när vi kommer hem och börjar lasta av kärran kommer grannen E förbi och frågar vad vi pysslar med, och tro på den, hon har en exakt lika sandlåda som jag vill ha och hon vill inte ha kvar den så vi knallade över och hämtade hem den direkt.

Jätte bra så kan vi spara virket till den nya altanen :-)


På lördag (alt. fredag e.m) blir det en tur iväg att äntligen fynda en rutschkana, som vi letat!! Det är inte lätt att fynda en sjusst rutschkana i plåt (nypris 20-30 tusen)


Vår plan är ju att bygga en lekplats med gungor, klätterhus, lekstuga, sandlåda, rutschkana iett. Så vi försöker fynda lite grejjer.

Iår får det bli gunga, sandlåda och rutschkana så får lekstuga och klätterhus komma när hon blivit lite äldre .-)


By the way....Jag vill ha ett växthus!!!!!!


Tillägg: Faaaan vad kallt det eee, sommarvärmen e bortblåst och vinterjackan framtagen, just nu 3,0 :-(

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards