ridgebacklover

Alla inlägg under januari 2011

Av Linda - 30 januari 2011 21:32

Glömde ju blogga om min hemfärd idag, vi har en 90 graders kurva på vår lilla väg där bilar alltid åker av på vintern och idag var det min tur :-/ Körde bara ca 40 men det hjälpte inte, jag svängde o bromsade men bilen gick rakt fram med ett brak....bara att ringa min "knight in shining armor" läs...man i bmw :-)

Han fick rycka loss mig med ett antal kraftga ryck men tack vare den låga hastigheten blev det inga direkta skador :-) Så årets (och förra årets) första avåkning är check! Jag skulle ju säga att jag åkte i diket fast alla diken här ute e så överplogade så det rätta är ju att jag fastnade högt uppe på en vall.

Det roligaste var nog att jag nyss sa till M "Åh faaan du skulle ha tagit ett kort på mig när jag satt på vallen...ja till bloggen alltså.." Man e ju skadad!

Av Linda - 30 januari 2011 19:06

I fredags var jag ledig :-)

Jag började med att sola lite och sedan var jag förbi jobbet för att träffa C en snabbis och sedan åkte jag hem och tog en tupplur :-) Vaknade efter en timme och tvättade två maskiner tvätt, dammade lite i alla rum, dammsög o torkade alla golv.

Efter det åkte jag in till stan igen för att testa dans fuego...och vilket jäkla kanon pass :-) :-) HUR kul som helst!! Det ska gå på så ofta som möjligt, jag blev dyngsvettig så lite kalorier brände jag nog oxå.


Igår var vi på kalas och firade Nova 3 och Tuva 1, vi smaskade tacogratäng och jag åt på tok för mkt gräddtårta.

straffet kom inatt och imorse med strejkande mage :-(


Idag har jag varit på loppis hela dagen med mamma o M´s syrra, det gick riktigt bra och vi hade inte så mkt prylar med oss hem :-)

Väl hemma väntade en trött och gnällig tjej som hela tiden slog sig mot örat, jag tog kontakt med 1177 som rekommenderade alvedon och nässpray då det e vanligt med ont i öronen på små barn som e förkylda.

Det hjälpte bra och nu e hon glad igen :-) (kanske var det glassen som hjälpte lite oxå)


Nu blir det kvällsknäckemacka och imorgon e det måndag och dags för dagis/jobb igen!

Av Linda - 25 januari 2011 18:29

Idag har jag varit duktig iaf :-)

Fyllt vedkorgen utanför med 6 skottkärror ved, tvättat och tagit hand om 4 maskiner tvätt, gått två sjussta hundpromenader, roat liten flicka, rastat grannens hund samt utfodrat den och till sist gjort rent och bytt vatten i akvariet.

Har mått kanon hela dagen men för en lite stund sen fick jag ont i halsen igen och dunkande huvudvärk :-/ :-O

Pallar inte att bli sjuk igen, NU RÄCKER DET!!!!

Hoppas på ett mirakel och att jag vaknar pigg och glad imorgon :-)


Igår var jag hos kiropraktorn och lagade ryggen, jätte skönt men tyvärr hade jag nog gått lite för länge för lite ont har jag haft idag, men jag siktar på att ta upp träningen på torsdag igen så då borde det ordna upp sig.


Jag har blivit lurad!!!! Big Time!! För ngt år sedan stod det i alla tidningar att friskis tagit bort sina solarier.....jag gick på det och sörjde och var blek, men nu när jag börjat träna där kikade jag in i rummen och visst fanns det fortfarande solarium :-) tjohoo, så det kanske e dags att börja samla tior igen.


Nu har jag gjort slag i saken och beställt mig en iphone.....har hunnit ångra mig typ en miljon gånger, men det blir nog bra tillslut :-)

Nä lite alvedon på det här och sedan åker fötterna upp på vardagsrumsbordet!

Av Linda - 23 januari 2011 15:27

I fredags hade jag en riktig kanon dag på jobbet och kvällen rundades av med lite sushi :-)

Minna mumsade för fullt .-)

  

på lördagen startade vi tidigt...eller nja vi skulle starta tidigt iaf ;-) Mot dalarna.

Vi tillbringade en underbar dag med C och hennes familj.

Jag fick följa med till hästtandläkaren och lära mig ett o annat om urinstenar och hästsedering, Minna fick rida,

    

Vi blev bjudna på underbar kaloririk chokladtårta, mumsig frulle, kanon middag bestående av "mix" tallrik och massa julmust. Jag fick även med mig "ett par" flaskor hem :-)

Det var så roligt att träffa Neo igen, Bangsi känner jag ju inte riktigt lika bra men han är en riktigt fin och mysig hund. Pjakkur blev dagens favoritdjur iaf, hos oss alla tre, Minna var tyvärr lite elak emellanåt mot honom men som alla andra djur hos familjen Omsdotter/Andersson är han ju sååå snäll! 

Som alltid går tiden för fort, och vi längtar redan tillbaka!


Idag har jag varit på loppis och fyndat en pulka, en lekdammsugare och ett par skor till Minna, nu tittar vi på lejonkungen och det blir nog filmkväll resten av dagen.

Jag jobbar ju halvdag imorgon och ska till kiropraktorn för att laga ryggen och sedan hoppas jag att förkylningen släpper så jag kan köra igång med träningen igen!



Av Linda - 17 januari 2011 14:03

Har så förbaskat ont i ryggen, är dock lite bättre än igår.

Är det ett straff för att jag tränade två dagar i rad? :-(

Dessutom har jag ont ihalsen oxå!


Lillan har fortfarande hög feber men vid gott mod :-)

Igår upptäckte vi barabapapa via youtube och det var en klar favorit, den har gått varm hela morgonen.


Jag har börjat plugga lite smått och det e så mkt och mååånga svåra ord...vi får se hur detta går!


Ute är det blankis överallt!! Vad e meningen med plusgrader och regn i typ en dag för att sedan bli -15 och mer snö?? Nä precis ingen mening alls!!


Så dagens gnäll inlägg avklarat återkommer när jag har mer att gnälla över :-)


Av Linda - 15 januari 2011 20:24

Så var det lördagkväll.

Idag har vi varit på 3-års kalas och firat Emil som fyllt år, vi smaskde kladdkaka och snackade lite.

Efter det sjussade M mig till friskis där jag mötte upp Z för ett corepass.

Det var mer min stil :-) inte så jobbigt men helt klart ett komplement till den övriga träningen och kanon för min dåliga rygg och dåliga hållning :-)

Efter passet fick jag sjuss av Z hem och vi stannade för lite handling innan, årets första semla fick följa med hem och ligger nu i magen, jag tryckte i mig hela på en gång och känner mig lätt illamående, lite julmust och sedan popcorn på det så blir det finemang :-) Nämde jag att det va ok att synda på helgen? ;-)


När jag kom hem från träningen möttes jag av en mkt trött o hängig liten tjej som sovit med sin pappa under hela tiden jag varit borta konstigt nog...jag anade oråd och kollade tempen och visst hade hon feber 39,2 :-( stackars liten, hoppas det går över fort! Tror att det e ngn dagisbacill då jag såg att bästa polaren Theo oxå har feber.Så det blir lugna puckar fortsättningsvis.


Just ja måste ju skryta lite oxå :-)

När jag efter corepasset stod och bytte om kom det fram en äldre dam till mig och sa

" Men åååh vilken tatuering du har på axeln, vilken vacker hund"

"Tack det var snällt sa jag"

"Ja jag tycker verkligen inte om tatueringar, men den där....vad har du på andra armen?"

Jag visade blommorna...

"Nja fina men nä usch...." "Men hunden är det din hund?"

"Ja det är ett porträtt"

"Jaaa det va det vackraste jag någonsin sett, som sagt jag tycker verkligen inte om tatueringar men den där...den där...det e ingen tatuering, det e ett konstverk!!"

Jag log och sa tack igen och gick sedan mot duschen, skoj när folk säger snälla saker" :-)

Av Linda - 14 januari 2011 19:29

Fy snacka om jag e på tok för bortskämd, tycker verkligen att det känns som en evighet att jobba ÄNDA till 16 på fredagar...hahaha nu tycker ni synd om mig va??

Trött e jag iaf men dagen på jobbet har varit toppen :-)


Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och skaffat mig ett kort på friskis, behöver lite ombyte från landsbygdens jympa.

Har hittils testad puls-Jätte kul!!, Styrkemedel- oxå Jätte kul!! men igår var första bottenappet, afrodans- så jäkla tråkigt!! Samma jäkla trumma genom hela passet, jag vill ha lite ombyte.

Imorgon ska jag testa core och nästa vecka fuego(som är friskis zumba pass) och såklart blir det lite puls och styrkepass däremellan när tid finns.

I samband med detta ska jag försöka att minska mina onyttiga intag i veckorna och "synda" lite mer på helgerna, vi får se hur det går.


Idag fick jag äntligen hem ett par grejer jag beställt på nätet, och jag e SÅ jäkla nöjd!! Hur fina som helst och tillsynes bra kvalité.

Det ska bli en present och blir det inte uppskattat behåller jag det själv hihihi, så fort presenten är överlämnad ska jag göra lite reklam här på bloggen för när jag har råd ska jag beställa till mig själv därifrån :-)

Nu blev ni nyfikna va??


Imorgon ska vi på 3-års kalas innan corepasset och just nu försöker jag övertala M att ta med mig till tavernan och äta efter....det går verkligen inge bra ska påpekas ;-P

Kanske blir förbi maxi en sväng istället och årets första semla??



Av Linda - 11 januari 2011 15:04

Idag mötte jag o Minna upp min mamma på gränby för lite shopping, såklart hittade jag massor!! fast jag vet att jag inte borde :-/ Hoppade mkt men fick med mig några guldkorn hem :-)


Ett lila vinter set till M nästa år, hon har ju en lika jacka nu som kostade 600:- nu fick jag både jacka och byxa för 350:- (ord pris 900:-) Så jag tog en storlek som hon förhoppningsvis har nästa vinter.

Lite nya nattlinnen till Minna, halva reapriset 30:-/st

   

Jag hade ett presenkort på vero moda om jag inte använt än men idag blev det en halsduk, en grön kofta o ett baslinne :-)

     

Hittade en snygg top oxå, halva reapriset 90:-

Så det gick inte åt så mkt pengar vilket gör att jag känner mig extra nöjd med mina fynd.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards