ridgebacklover

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Linda - 19 februari 2009 22:30

Suck suck suck.....har suttit tjugo minuter och svarat på c´s utmaning och så försvann den , och jag som varit lite fyndig här o där :-(


Nu orkar jag inte skriva om får göra det i morgon!

Godnatt!

Av Linda - 19 februari 2009 16:41

3 män var ute på en skogstur när de plötsligt kom till en stor brusande älv.

De var tvugna att ta sig över till den andra sidan men hade ingen aning om hur det skulle gå.


Den första mannen bad till Gud " käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven"

Och - pang- så gav gud honom starka armar och ben så att han kunde sima över älven, dock tog det två timmar och han höll på att drunkna flera gånger.


Då sa nästa man "käre Gud ge mig styrka och verktyg så att jag kan korsa den här älven"

Och - pang- så gav Gud honom en roddbåt och han klarade att över älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.


Den tredje mannen hade sett hur det gått för de andra två, så han bad också en bön "käre Gud ge mig styrka, verktyg och intelligens så att jag också kan komma över älven"

Och- pang- så skapade Gud om mannen till kvinna.


Hon kollade kartan, gick några meter uppför älven och promenerade över bron!

:-) :-) 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards