ridgebacklover

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Linda - 12 februari 2009 21:48

Puh nu har jag tränat...duktiga jag!!


Igår var jag på klädparty hos Z :-) såå trevligt!!

9 tjejer, varav två gravida och resten med barn.......ja ni kan tänka er va me snack ;-)


Z hade bakat underbara muffinsar och jätte gott nyttigt bröd :-)

Jag var tvungen att ta receptet och testa det idag (brödet) och det blev jätte gott, så här delar jag med mig av receptet :-)

(det känns som det e massa grejer man måste köpa men tro mig det e värt det!!! billiga varor som räcker till MÅNGA bröd)

Just ja ett till plus, dt blir som en smet man häller i en form och även om brödet ska vara i ugnen 100minuter tar det max fem minuter att röra ihop alla ingredienser :-) :) riktigt bra!!!


OBS! detta blir två bröd!


5dl grahamsmjöl

2dl dinkelmjöl

3dl rågsikt

2 1/2 dl rågkross

1dl vetekli

0,5dl vetegroddar

1tsk salt

4tsk bikarbonat


Blanda dessa torra ingredienser noggrant!

tillsätt:

1liter filmjölk (lättfil eller vanlig)

2dl mörk sirap

Blanda!!


Häll i två brödformar,(halva satsen till ett bröd) (jag smörade m lite olja och bröade med rågkross :-) )


Rekommenderas!!!!

Gärna med en ostskiva eller skinkskiva och tomat på!!

Grädda i 150 grader i 100 minuter.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards