ridgebacklover

Alla inlägg under december 2010

Av Linda - 22 december 2010 19:15

Borta bra men hemma bäst!

Att vara hemma e min absoluta fvvoplats :-)

Av Linda - 21 december 2010 22:14

Oh vad mycket det e kvar att städa här hemma :-/

Idag har jag varit på gränby hela dagen med Minna och min mamma.

Tack o tack för mamma idag!!!

Minna röjde runt för fullt på gränby och mamma fick springa som 17 för att hålla reda på henne, när jag fick massa gjort.

Sen åt vi lunch och handlade lite till :-)

Galet kallt e det -20 just nu och vi eldar för att få upp lite värme här hemma.


Imorgon ska jag förbi jobbet en snabbis och sedan ska de sista klapparna och maten inhandlas...när jga ska städa klart?? Tja nästa år kanske ;-)



Av Linda - 21 december 2010 22:11

Jag är rädd för endel saker tex, höjder och spindlar men jag har en absolut skräck för döden, så jobbigt att jag inte klarar att varken prata eller tänka på det.

Av Linda - 21 december 2010 22:04

En första, en andra, en tredje....svår utmaning det här.

Har super dålig fantasi just nu så jag tar ett minne....

En få av de första gångerna jag satt bakom ratten på en bil var tillsammans med min far och jag skulle övningsköra, det var på ett flygfält på landet, utan saker att krocka med.....han höll på att whiplash skador i nacken och jag tyckte att jag körde typ 100km/h och han bara garvade och påpekade att det gick i ca 30-35 :-)

Av Linda - 19 december 2010 18:14

Igår blev M firad, Minna var hos farmor och jag gick loss på cidern, det gick lite trögt i början men sedan släppte det och många slank i.

Trots att jag var full som en alika lyckades jag vinna två gånger (varav en riktig grand slam) i nya favvo spelet Skip-bo.


Idag kom familjerna och två grannar på fika.

Mysigt o trevligt.


Nu blir det middag och sedan slapp i soffan!

Av Linda - 19 december 2010 18:10

jag kan bli så arg att jag börjar gråta, om någon sårar mig riktigt djupt gråter jag.

om jag gör mig illa eller någon nära mig blir allvarligt sjuk eller gör sig illa allvarligt kan jag börja gråta.

När ett husdjur dör då gråter jag.


När livets motgångar blir för många då gråter jag.....



Innan jag fick barn graät jag ALDRIG när jag såg något sorgligt eller lyckligt på tv, men nu har något hänt och jag kan snyfta mig igenom både animalplanet och "familjefilmer" 

Av Linda - 18 december 2010 17:25

Att umgås i goda vänners lag, ta en hundpromis i skogen, fynda på loppis, tjäna pengar, shoppa, kramas, äta gott, och massa annat härligt!

Av Linda - 17 december 2010 17:06

Idag hade M sovmorgon så ag och Minna passade på att fira honom, han fick paket i sängen och sen åt vi lite frukost.

Nu är han på julbord och äter sig proppmätt ;-)


Idag har jag städat hallen, tjohoo bara 3 rum kvar (jag skiter i de nya rummen), kokat knäck och gjort rocky road.

Jag och Minna har dansat till julsånger och så e vi hundvakt åt grannens golden så det blev en snöig promis oxå.

Minna fick åka pulka, det tyckte hon var ganska kul,

  

Vovvarna busade för fullt :-)

    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards