ridgebacklover

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Linda - 26 januari 2013 21:20

Idag har jag varit på första delen av en hönskurs, andra delen är imorgon. Det var verkligen jätte intressant och jag lärde mig mkt som gör att jag förstår dem bättre, ser fram emot imorgon då det ska pratas om utfodring och hönshus.
Innan kursen (som var belägen mitt på stan) tog jag mig en shoppingrunda då jag för engångsskull hade lite pengar över när räkningarna var betalda :)
Det blev en tröja på desigual och en ny väska från new yorker. Sen köpte jag även ett flipcase till min nya iphone5. Det enda jag inte hittade och som jag verkligen behöver är en nu plånbok.
Efter kursen smet jag in på dragon och köpte med mig lite kinamat hem.

För två dagar sen kläcktes det några ljuvliga små dunbollar här hemma, årers första kycklingar. 8 wyandotter bl.a :))
Idag laddades kläckaren med 16 mignonägg, tyvärr hade 7 skadad luftblåsa, men nu håller jag timmen hårt för att åtminstone ett ägg blir en silvervilt hona!! Har också köpt några hedemora ägg och så ska jag fylla på med egna wyandotteägg.

Minna är hos farmor och det är väl konstigt att man kan sakna ngt så mkt, det är toktomt här hemma! Men hon ville så gärna åka dit och eftersom jag ändå har kurs kan M och S jaga.

På jobbet rullar det på och det är riktigt kul :)

Nu tänkte jag smälta lite choklad och skiva upp ett äpple :))

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards