ridgebacklover

Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 17 januari 2010 18:50

här kommer en bild på stövlarna (fast dom e mkt snyggare på), fyndade även ett långt linne/klänning som var jätte snygg med leggings och stövlarna :-)

  


M gjorde gryta till mig idag, på hjortkött, åhhh vad gott det blev :-)

Av Linda - 17 januari 2010 15:10

åhh vilka snygga stövlar jag fyndade idag på loppisen!!


Helt nya i kartong från wedins (nypris 699:-) och endast 70:-, jippie jag blir lycklig av att fynda!!


Kvällen och eftermiddagen blir lugn, lite tvätt, lite matlagning, lite mys med dottern.....tja en lagom söndag helt enkelt

Av Linda - 16 januari 2010 23:38

Vilken trevlig kväll det blev.

M´s båda syskon och hans syrras kille kom över, vi käkade mat och spelade monopol ( ja M och hans bror håller fortfarande på och gör upp striden :-) )


Imorgon e det loppis premiär :-) :-)


Jag överdrev verkligen inte om att Akili älskar sin nya bädd. det bästa jag köpt till honom på länge, han har legat i den heeela kvällen (och nu pratar vi hund som konstant ligger i vår säng) känns ju trevligt och socialt att han e med lite mer oxå så hoppas han fortsätter tycka om den.


När mysfilten kom på plats var det svårt att hålla ögonen öppna....

  

Av Linda - 16 januari 2010 18:10

Akili älskar sin födelsedagspresent :-)

  


Av Linda - 16 januari 2010 09:25

Min älskade bråk hund fyller hela 6 år i dag!!!


Grattis!!!!!


Har haft fullt upp så bloggningen blir lidande...


Idag ska vi in till jobbet vidare på lite shopping och sedan fira Emil som fyllt två år.


Senare på kvällen kommer M´s syster o kille och hälsar på, blir nog god mat och spel :-)


Återigen GRATTIS Akili och alla hans syskon!!

    

Av Linda - 14 januari 2010 11:49

Till min födelsedag i år köpte jag en veckas personlig träning på det
lokala gymet. Även om jag fortfarande är i fin form sedan jag blev korad
till skolans främsta gymnast på gymnasiet för 43 år sedan bestämde
jag att det vore en bra idé göra ett försök.
Jag ringde till gymet och bokade upp mig med en personlig tränare som
heter Christo, som identifierade sig som en 26-årig aerobicsinstruktör
och modell för idrotts- och badkläder.
Mina vänner verkade nöjda med min entusiasm att komma igång! Klubben
uppmuntrade mig att föra dagbok för att kartlägga mina framsteg.
________________________________
Måndag:
Inledde min dag klockan 6:00. Svårt att komma ur sängen, men tyckte det
var väl värt det när jag kom till gymet och fann Christo väntandes på
mig. Han är något av en grekisk gud - med brunt hår, underbara ögon
och ett bländande vitt leende. Woohoo!
Christo gav mig en rundtur och visade mig maskinerna... Jag njöt av att
titta på det skickliga sätt på vilket han instruerade sin aerobicsklass
efter min träning idag. Mycket inspirerande!
Christo var uppmuntrande när jag gjorde mina sit-ups, men min mage
värkte redan från att ha gått och hållit in den hela tiden han var i
närheten.
Detta kommer att bli en fantastisk vecka!
________________________________
Tisdag:
Jag drack en hel kanna kaffe, men jag tog mig tillslut ut genom dörren.
Christo fick mig att ligga på rygg och pressa upp en tung skivstång i
luften och sen satte han vikter på den! Mina ben var lite vingliga på
löpbandet, men jag klarade de två kilometrarna. Hans belönande leende
gjorde att det var värt all möda. Jag mår toppen! Det är ett helt nytt
liv för mig.
_______________________________
Onsdag:
Det enda sättet jag kan borsta mina tänder på är genom att lägga
tandborsten på handfatet och flytta min mun fram och tillbaka över den.
Jag tror jag har ett bråck i båda bröstmusklerna. Bilkörningen är OK
så länge jag inte försöker styra eller stoppa.
Christo var otålig med mig och insisterade på att mina skrik störde
andra gymmedlemmar. Hans röst är lite för KÄCK så tidigt på morgonen
och när han skäller blir det ett nasalt gnällande som är mycket
irriterande.
Det gjorde ont i bröstet när jag klev på löpbandet, så Christo satte
mig på trappmaskinen. Varför i helvete skulle någon uppfinna en maskin
som simulerar en aktivitet så gammalmodig som hissar? Christo sa att det
skulle hjälpa mig komma i form och njuta av livet. Han sa något annat
skit också.
_______________________________
Torsdag:
Rövhålet väntade på mig med sina vampyrliknande tänder som
exponerades då hans tunna läppar drogs tillbaka i ett hajleende. Jag
kunde inte undgå att bli en halvtimme försenad - det tog så lång tid
att knyta mina skor.
Han tog med mig för att träna med hantlar. När han inte såg det,
sprang jag och gömde mig på toaletten. Han skickade nån spinkig
kärring för att leda reda på mig.
Då, som straff, satte han mig på roddmaskinen - som jag sänkte.
_________________________________
Fredag:
Jag hatar den där jäveln Christo mer än någon människa någonsin har
hatat någon annan människa i världshistorien!!! Dumma, spinkiga,
anorektiska lilla skitaerobicsinstruktör! Om det fanns nån del av min
kropp jag kunde röra sig utan outhärdlig smärta skulle jag slå honom
med den.
Christo ville att jag skulle jobba med mina triceps. Jag har inga triceps!
Och om du inte vill få bucklor i golvet, ge mig för fan inte en
skivstång eller något som väger mer än en smörgås!
Löpbandet kastade av mig och jag landade på nån slags kost- och
hälsoinstruktör. Varför kunde det inte ha varit någon mjukare, såsom
dramaläraren eller körledaren?
________________________________
Lördag:
Satan lämnade ett meddelande på min telefonsvarare och undrade med sin
retsamma, gälla röst varför jag inte dök upp idag. Bara ljudet av hans
röst fick mig att vilja slå sönder maskinen med min almanacka, men jag
saknade styrkan att ens använda fjärrkontrollen och tvingades ligga elva
timmar i sträck och se Väderkanalen...
________________________________
Söndag:
Jag har bett kyrkans taxi att hämta mig för gudstjänsten idag så jag
kan gå och tacka Gud att denna vecka är över. Jag hoppas också att min
man kommer att välja en rolig present till mig nästa år - som en
rotfyllning eller en livmoderoperation. Jag säger fortfarande att om Gud
hade velat att jag skulle böja mig, hade han spridit ut diamanter över
hela golvet!


Av Linda - 13 januari 2010 14:57

Var tar den vägen? Är vi inte bortbjudna eller att det kommer folk hit så e det jobb, fast det e JÄTTE kul :-)


Blir massa ludd kvar i navel då jag inte haft tid att sitta och pilla i den på flera veckor.....får väl ta tag i det senare ;-P


Både i måndags och i tisdags har jag hälsat på på jobbet och planerat och planerat, kanon blir det :-)


Idag har jag snabb lunchat med mamma, det var verkligen skoj!!!!


Igår startade träningen oxå så nu e minst två kvällar i veckan uppbokade.


Känns som om fejjan får bli lite microbloggning när tiden sinar.


Nä nu ska jag ringa kruuse och sedan MÅSTE jag ta tag i att söka Minnas dagisplats!



Kollade snabbt på John, kate och deras 8 barn som går på 4:an, där gjorde de en jätte häftig grej, tog en jätte stor fin keramikskål och så fick alla barn lämna sina handavtryck på den....jätte fint blev det, så vill jag göra med Minna, någon sm vet var och hur man kan göra??


Det ska ju hålla så man kan använda skålen oxå :-)


Kram o hej!

Av Linda - 9 januari 2010 09:34

Först var det svininfluensa.....nu e det svinkallt.


-20 känns som den nya medeltempen denna vecka, bara att försöka hålla sig inne vid brasan....tur att man har den så man inte bara har el uppvärmt, då skulle man väl få ta lån för att ha råd med elräkningen :-/


Solen som strålar känns lite som ett hån då man inte kan njuta av den utan att riskera frostskador.


Det har blivit mkt besök denna helg, igår var vi till A o J igen, idag ska vi på middag hos grannarna och imorgon ska vi besöka ett par vänner som vi inte sett på länge.


Nä dax för frulle :-)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards