ridgebacklover

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda - 21 augusti 2009 15:22

Så börjar M jobba på måndag och jag och Minna ska hitta vardagsrutiner tillsammans själva med Akili.


Både kul och läskigt :-)


Igår fick vi hjälp av m´s syster och sambo att grusa av infiltrationen....det blir så  bra :-) (bild kommer när det e klart).

På kvällen var vi och våldgästade vår granne och grisuppfödare som fyllde 50år, vi hade samlat lite slantar från oss "bybor" och stod på trappen och sjöng....som tur va blev inte avvisade utan inbjudna så lite fika slank ner oxå ;-)


Idag har jag varit hos frisören, ingen större förändring mer än kortare och därmed friskare :-) på söndag blir det hemmafärgning oxå.

Blev bara "mellanbrun" färg men förhoppningsvis lite glansigare och så täcker det väl den hemska utväxten.


Nu hopar sig molnen så snart väller väl regnet ner......



Av Linda - 19 augusti 2009 16:52

Idag har vi varit hos bvc för kontroll, allt såg så bra ut.


Minna har vuxit som 17, hela 3 cm på en vecka (är nu 53cm) och nu väger donnan hela 4150gr.

Idag har M rensat vid infiltrationen så vi kan grusa av den och göra parkering där, då hade jag Minna i bärsele hela tiden, kan säga att efter 3 timmar känndes det lite i axlarna :-) bra träning!!


Nu har vi precis haft besök av mamma och farfar som kom för att träffa Minna :-) Det blev fika med bullar och massa snack :-)


Imorgon kommer M´s syster och sambo hit för att hjälpa oss med gruset! 

Av Linda - 17 augusti 2009 18:56

Idag var vi till ikea en snabbis och in förskaffade oss lite plastlådor till förvaring.

Det blev varsin köttbulle meny till lunch :-)


På vägen hem stannade vi vid ica och de hade erbjudande på lammfilé 99:- kg istället för 350:- kg.


Så nu har vi käkat örtkryddad lammfilé med ris och örtsås :-)


Efter maten tog jag med mig Akili och la Minna i vagnen och så blev det 45 minuters powerwalk.


Kom inte en droppe regn på oss men var kvavt som attan, hann inte ens in så öppnade sig himlen och det bara öste ner........glad att jag hann in :-)



Av Linda - 16 augusti 2009 15:44

Idag har vi varit på loppis, det blåste som 17 och var inte så trevligt att gå runt men vi lyckades fynda lite :-)


M hittade en ny stol till båten samt fiskedrag och verktyg, jag köpte en hel väska fylld med brio delar till ett sånt briotåg som e så populära (och dyra) för ynka 100:-, en märkesljusstake som hamnar på tradera tids nog och ett jätte fint klädesset till minna med barbapappa. (se bild)


Kläderna var helt nya och jag vet att dom e jätte dyra, jag fick klänning och byxa för 20:-


Nu sitter jag och funderar på att åka till ikea och köpa lite plastbackar till förvaring....vi får se!

Ha en fortsatt trevlig söndag alla!!

Av Linda - 16 augusti 2009 08:47

Augusti och mulet och regnigt och lite kallt och blåsigt....utan tvekan höst i luften .-(



Igår var jag och M på torget men utan fynd, efter det var jag till sjukan och hälsade på pappa som opererat bort blindtarmen akut.


När vi kom hem fick vi besök av goda vänner som berättade att de väntar sitt andra barn :-) Grattis!


På eftermiddagen stack M och fiskade och jag åkte till stan och hälsade på mamma o pappa, stannade där till det blev mörkt och sen blev det hem till sängen.


Även idag blir det en loppis tur, sen får vi se vad dagen bjuder på :-) 


Av Linda - 14 augusti 2009 19:45

Idag har vi gjort en roadtrip till dalarna och hälsat på kollegan med sambo vovve och hästar :-) :-) Det var så vansinningt kul att träffa dem, tiden bara flög iväg och jag önskar vi kunnat stanna längre!!!


M och jag har bestämt att vi får åka dit lite oftare (fast det har vi inte berättat för dem än hihihi), vi blev bjudna på super god lunch och Akili hade verkligen jätte skoj, blev bortskämd med leksaker och godsaker.


Minna skötte sig bra och sov hela resan dit och hem, och var t.o.m lite vaken när vi var där .-)


På vägen hem åkte vi förbi haglöfs outlet i avesta och helt appropå hittar jag ett par riktigt bra kängor (jag har letat kängor sedan regnet i våras, men det e ju inte riktig säsong än) och de passade perfekt och var dessutom super snygga, så jag slog till :-) så nu e jag rustad för hösten i svampskogen!!! 

Av Linda - 13 augusti 2009 19:42

Minna har fått så många och fina presenter sen hon föddes :-)

Det här är ett officiellt stort tack till alla underbara som varit med och firat hennes födelse, hon har fått fina kläder, bra användbara grejer (öron termometer, mjölkpump m.m) lampan från ulva och nu sist en jätte fin babysitter :-)

TACK!!!!


Imorgon ska vi på vår första lite längre utflykt tillsammans hela familjen och det ska bli jätte kul, får bara hoppas att hon sover bra i natt, igår somnade hon vid halv tre och vaknade igen halv fem så idag har ögonen varit tunga, men en liten tupplur och så var man på banan igen :-)



Minna älskar sin babysitter som hon fått av C och A på jobbet :-)

Hon kan sitta flera minuter och bara lyssna, gissar att den blir än mer populär när hon kan fästa blicken och se bättre :-)


Av Linda - 12 augusti 2009 15:31

mina sötingar!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards