ridgebacklover

Alla inlägg under juli 2009

Av Linda - 13 juli 2009 17:46

Yes idag har bilen varit på ac fix och nu jäklar blir den kall som ett kylskåp :-)

Har insett att jag säkert kommer bli förkyld på kuppen ;-)


Medan vi väntade på att min bil skulle bli klar passade vi på att åka och hälsa på ett par vänner.

Vi fikade och pratade och tiden gick jätte fort, akili hade jätte kul med deras barn som sparkade fotboll med honom tills tungan hängde flera meter ner mot backen.


Linnea fick också sätta koppel på honom och leda honom runt i huset, hon var så stolt så :-)



Av Linda - 12 juli 2009 19:43

Förra året köpte M och jag tre rosbuskar lite i blindo, det skulle vara röda rosor det var det enda vi visste.


Nu blommar de och det e de vackraste rosorna jag sett :-)

ca 13cm i diameter (jätte stora) knallröda, finare än köpes rosorna :-) :-)

Så det blev ju bra!!


Jag fick liljor av M´s mamma i födelsedags present förra året och dessa petade jag ner i rabatten, de har nu förökat sig och tagit sig jätte bra och även de blommar :-)


Skoj med fina blommor!!

Av Linda - 12 juli 2009 13:47

Idag har M och jag varit på loppis, det var jätte många bord och vi lyckades shoppa några böcker, ett par brioleksaker, filmer m.m


Mitt största fynd var en gris för 20:- som visade sig vara bing o gröndahl värd ca 900:- och dessutom har M och jag vas brist här hemma så vi går och letar vaser på loppis, jag hittade en jätte fin blå i lagom storlek och för 40:- klippte jag till!

Nu väl hemma såg jag att det var märkt under...kosta boda B. Vallien (bertil vallien) alltså även den värd ett par hundra lappar :-) :-)

Alltid kul att fynda!


Nu ska jag smaska ulvagubbar med mjölk och sen ska jag nog doppa fötterna i poolen (vågar inte bada då mitt sår blivit infekterat). Ha det gott! 

Av Linda - 10 juli 2009 22:30

har jag blivit två gånger men VARFÖR alltid när M är borta??


Kom precis hem efter sista kvällsturen med Akili och hör ngt fräsa i gräset och ser en grävling springa bort från oss, jag stannar upp och börjar koppla akili som inte sett den än och jag vill ju inte att han ska jaga den......ja men då vänder den rackarn och börjar spring emot oss vilt fräsande.....shit, känner ju att jag verkligen inte orkar slita loss en grävling från min arma hunds nos så jag lägger benen på ryggen och springer....jaaaa så bra man nu kan springa i nionde månaden :-O.

Väl inne får jag en sjuhelsikes sammandragning men den släppte rätt fort, kroppen fick väl en chock när jag sprang ;-)


Just ja bullarna blev kanon goda :-) :-)  och lite roligt med rosa prickar i dom (valde rosa marsipan) så ett råd att testa nästa gång ni bakar, när ni bakat ut vetedegen och haft på socker o kanel (eller vaniljsocker) riv marsipan på......ger inte jätte mkt smak men bullarna blir otroligt saftiga....tack Z för tipset!! 


Av Linda - 10 juli 2009 16:47

att rapportera om.


Igår var jag och Z på jobbet och hon fick sina valpar besiktade och märkta, det gick så bra så, senare på eftermiddagen åkte M och jag till västerås och köpte en bas till vårt babyskydd :-)


Idag har M tagit semester och vi lunchade med Z,J och lilla Tilde på ikea.


M börjar göra sig redo att åka ut och fiska och jag har en bullldeg på jäsning, snodde ett tips av Z att ha marsipan i degen, hennes bullar var underbara hoppas mina blir lika goda :-)


Sen blir det nog ett lååångt bad och en tidig kväll, jag sover uruselt just nu...max en timme åt gången :-(.


Tycker mig skymta lite blå himmel nu men myggen gör tyvärr att man håller sig inomhus.


Av Linda - 8 juli 2009 21:53

Idag har jag varit på ikea och köpt nya tvättkorgar och en liten förvaringsbyrå till tvättstugan, det blev istället för kattlådan som nu e bortstädad.


Jag e mkt nöjd med resultatet :-)

Av Linda - 7 juli 2009 22:08

Ikväll har vi barit hos Z och J och firat Zas födelsedag :-)


Vi blev bjudna på mumsig gryta och sen tårta, glass, maränger, och jordgubbar och underbara hembakta bullar :-) :-) kan säga att jag e proppfull i magen (inte bara bebis ;-) )

Som vanligt jätte trevligt!!


Idag var jag på arbetsterapin och fick prova ut skenor eftersom jag fått karpal tunnel syndrom. Det gick bra och jag känner redan skillnad :-)

C: besöket kostade 80:- och skenorna var gratis :-) :-)



Av Linda - 6 juli 2009 22:09

Idag har bilen varit på ac verkstad, det var tydligen ngn läcka på en slang och ett filter som behöver bytas, till den nätta summan 3100:- :-/

Men men lika bra att få det gjort och dessutom blir ju ac:n fylld och bara det brukar ligga på 800-900:- så visst e det ett bra pris, lite mkt just nu bara.


Men på måndag lämnar jag in den igen och får det fixat.


Jag har oxå varit hos läkaren idag, skulle visa upp en leverfläck som ser konstig ut, läkaren höll med om att den såg lite kontstig ut så han bestämde sig för att ta bort den på en gång......4 stygn blev det och skönt att vara av med den :-)


Väl hemma igen tog M och jag tag i frysen som verkligen behövde rensas och sorteras så nu e den så fin och i ordning (för ett par dagar eller så ;-) ).


Imorgon ska jag till arbetsterapin och prova ut skenor till mina stackars händer som konstant domnar bort och värker på nätterna, tydligen ett vanligt graviditetssyndrom.


Nä nu hänger ögonlocken och vovven behöver få komma ut....go´natt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards